Egypt takes three Iraqi TV stations off the air

June 25, 2014 4:11 am

Three private Iraqi TV stations have been barred by Egypt’s broadcasting regulator from its main satellite system, after Baghdad complained that their coverage was stoking sectarian tensions, Reuters has reported. Al-Baghdadia, Al-Rafidain and Al-Hadath TV stations were all barred from the state-owned Nilesat, which broadcasts across the Middle East and North Africa, the head of broadcasting regulator, Abdel Moneim Al-Alfy, said. “Al-Baghdadia and Al-Rafidain channels were taken off Nilesat for violating their contracts with the Free Zone authority regarding their content.” He did not directly link the decision to Iraq’s complaints.